Hogyan kéne véget érnie a Club Penguin-nek?

Screenhog szavai (Club Penguin csapatának első alkalmazottja és egyben művésze, 2005. május – 2010. október)

————————————————————————————————————————

Pontosan 10 éve kezdtem dolgozni a Club Penguin-en (2005. május 9-én, ha kíváncsi vagy rá). Akkoriban elképzelésem sem volt arról, hogy milyen nagy dolog lesz ez… Gondoltam, hogy egy olyan játék lesz, ami egy ideig jól fog működni és körülbelül 100,000 ember kedvelni fogja, de idővel elillan, én pedig egy új dologba kezdek majd. Ám meglepetésemre, a Club Penguin világa hatalmassá fejlődött és kezdtem azt gondolni, hogy egy furcsa virtuális világ ruhákkal, neon színű pingvinekkel a világ végezetéig népszerű lehet.

Tegnap (április 16-án) viszont ennek ellentétét tapasztalhattuk, amikor is jelentős számú alkalmazottat (köztük néhány nagyon közeli kollégámat) elbocsátották a cégtől. Újra emlékeztetni kellett magamat arra, hogy egyszer minden világ elmúlik, és bár úgy hittem, hogy a Club Penguin birodalma még sok évig fennmarad, sajnos ez a játék sem lesz kivétel a megállapításom alól. Szóval megkérdeztem magamtólt: hogyan kéne véget érnie a Club Penguin-nek?

Arra, hogy erre megfelelő választ adhassak, el kell magyaráznom azt, hogy hogyan is jön létre egy virtuális világ. A legtöbb virtuális világ nem válik népszerűvé. Club Penguin mégis legyőzte az akadályokat és nagyon népszerűvé vált, ez pedig látszik is ezen a rettentően tudományos, ultra-részletes grafikonon:

Az első néhány évben Club Penguin mind népszerűségben, membership eladásokban és ezáltal bevételben is növekedett. (Bizonyos területeken talán túl gyorsan is növekedett… egyszer 2006-ban hajszálnyira voltak a szerverek attól, hogy ne omoljanak össze a rengeteg játékostól.) Mint minden szórakoztató franchise, a Club Penguin is eleinte virágzott, de mint minden szórakoztató franchise, a növekedési görbe nem emelkedhetett a végtelenségig. A görbe az alábbi módon kezdett kinézni:

A görbe lapulni kezdett. Már nem növekedett annyira, ahogyan régen, de ez nem volt aggasztó. Sőt, ez teljesen normális. Sok szórakoztatási termék éli meg ugyanezeket a felemelkedéseket és népszerűségveszteségeket; zenei csoportok, TV show-k, film franchise-ok. A kérdés itt az, hogy mit teszel ellene? Ha figyelmen kívül hagyod, a görbe zuhanni kezd, de mi ugye ezt nem akartuk, ezért a Club Penguin kapott egy löketet:

Mi az a “löket”? Nos, ha ez egy TV sorozat lenne, akkor ez a fordulatokat és az epizódok meghökkentő befejezését jelenthetné. Ha egy MMO lenne, mint például a World of Warcraft, akkor az évente kiadott kiegészítőket jelentené, ami újra és újra visszacsalogatja a játékosokat. A Club Penguin esetében számtalan löket volt, hogy meghosszabbítsuk az élettartalmát a játéknak: az új nyelvek, a membership nagyobb hangsúlya a partik alkalmával, különböző áruk a boltokban, konzol játékok, mobil alkalmazás, stb.

Ezek csodálatos dolgok egy termék életében és működnek is… egy ideig.

Viszont ezek a löketek nem segítettek olyan mértékben, mint régen. Drasztikusabb lépéseket kellett hozni azért, hogy a játék túlélje a nehezebb időket. Néha emberek veszíthetik el a munkájukat, mint ahogy tegnap is történt.

És most mi lesz? Vége lesz a Club Penguin-nek? Igen. Nem a közeljövőben, de ahogyan mondtam korábban, egyszer minden világ véget ér, a kérdés csak az, hogy hogyan és mikor. Szóval, mégis mi a legjobb módja annak, hogy véget érjen a Club Penguin? Nos, ezt nem akarjuk:

Sajnos sok virtuális világ jut ilyen sorsra. Elérnek arra a pontra, amikor a kiadó egyszerűen úgy dönt, hogy már nem éri meg támogatni a játékot többé, és lekapcsoltatja a szervereket.

Hogy úgy gondolom-e, hogy így ér véget a Club Penguin? Nem, egyáltalán nem, és amiért felnézek a Club Penguin-re az az, hogy nagyon hosszú időre kidolgozott tervvel rendelkeznek, így a fent látható földbe csapódó görbe helyett valahogyan így néz ki a grafikon:

Több oldal hasonló helyzetben van. Webkinz, a sokszor emlegetett vetélytársa a Club Penguin-nek, most sehol sincs az egykori fénykorától, de még mindig él. Neopets, még öregebb játék, most is működik. Ultima Online – egy MMO 1997-ből, mely egyszer majdnem bezárt – nemcsak, hogy még mindig működik, de vannak hónapjai, amikor még a népszerűsége is nő.

Hogyan? Hogyan lehetséges ez? Hogyan maradhat fent a Club Penguin a következő években is? Ti. A Club Penguin közössége és rajongótábora. A mozgatórugó, ami életben tartja a játékot és mindennél fontosabb az az elkötelezett játékostábor. Egészen addig, amíg elég ember törődik egy dolog fennmaradásával, pénzügyileg butaság lenne felszámolni.

Nem tudom pontosan, hogy mit hoz a Club Penguin jövője, de én így csinálnám: Mindenek előtt, a heti frissítéseket kisebbre csinálnám a bevételek arányától függően. Egy pár partit visszahoznék néhány évvel ezelőttről pont olyan formában, mint a megjelenése évében; semmi új tartalom nem lenne bennük, de legalább újra élvezhetnéd őket. Sok régi ruhát és bútort hoznék vissza régebbről.

Ha még távolabbra néznék, a CP utolsó éveiben (bármikor is legyen az) ugyan a pingvinek száma kevesebb lenne, de a játékosok elhivatottabbak lennének. Sokkal nagyobb részét adnák az “öregek”, akik már hosszú évek óta jelen vannak a játékban. A nagyobb, úgymond címlapra került események nem lennének olyan gyakoriak, de helyettük a meglévő partiknak valamiféle fanyar humoruk lehetne; bolondos események, amik például az alábbi ötlet alapján keletkezhetnének: “miért nem rendezünk ebben a hónapban egy partit cowboy űrhajósokkal?”. És ha végül elérkezne az idő, hogy a Club Penguin bezárja kapuit, akkor az az utolsó hónapban szívszorító lenne, de egyben örömteli is, hiszen az egymással megosztott emlékek továbbélnek és új világokat alkotnak.

Én ezt tenném. Remélem, hogy így is történik majd. De nem is számít igazán, hogy hogyan ér véget, mert tudom, hogy részt vettem valami olyan megalkotásában, ami több millió embernek segített fel s alá totyogni és új barátokat keresni.

Szerző: Screenhog
Fordító és átfogalmazó: Gergo777

————————————————————————————————————————

3 hozzászólás a(z) Hogyan kéne véget érnie a Club Penguin-nek? bejegyzéshez

  1. Balib3 szerint:

    Ezzel teljesen egyetértek. Hiszen hosszú ideje, ha valami újjal is próbálkoztak, az tuti rossz lett. Nem árt, ha néha néha valami régit is visszahoznak, ami jó.
    Más kérdés hogy már legalább 1 hónapja nem tudok bejelentkezni a játékba…

  2. Levi szerint:

    Teljesen egyetértek. Szép a fordítás, köszönjük Gergo!🙂

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: