#ProjectSuperSecret – A Club Penguin jövője

Sziasztok!  

Egy új típusú bejegyzéssel szeretnék jelentkezni. Ezúttal nem a Club Penguin múltjáról, hanem jövőjéről szeretnék véleményt írni. Kezd összeállni a kép, minden értelmet nyert!

Mit hoz 2016? Ha engem kérdezel, a Club Penguin, amit mind ismerünk nem lesz többé. Helyette egy teljesen új játékot kapunk.

Emlékeztek erre a bejegyzésre, ahol azt írtam, hogy nem kapható többé 1 éves membership? Megtaláltam rá a magyarázatot.

A membership, amit meg lehet most is vásárolni a mi általunk ismert játékra érvényes. Valamilyen szempontból tehát igazam volt, hogy megszűnik a játék. De jön helyette egy új! Mit értek ezalatt? (Megjegyzés: Persze elég nagy rá a valószínűség, hogy az új játék is az előfizetéses rendszert követi majd, de ezt tiszta lappal akarják indítani a készítők, ezért lehet az, hogy a most is kapható membership már nem lesz érvényes az új játékban, vagyis újat kell majd vásárolni, a réginek az árát pedig visszautalják.)

Az egész játék egy új technológiát fog használni. Nem lesz többé flash, helyette érkezik a Unity! Egy saját grafikus motor kerül a játék alá. Ez azt jelenti, hogy teljesen 3D-s lesz. Nem csak a pingvinek, hanem az egész sziget, velük a játékok, pingvinek, pufik, igluk: minden. Ezt Spike Hike “az új dimenziónak hívja“, ami bizonyítja azt, hogy ez bizony lecseréli a jelenlegi Club Penguin-t. Ideje búcsúzkodni?


(Nagyobb méretért kattints a képre!)

Ez lehet a magyarázat a nem élvezetes partikra is. Egy komplett új játékot nem kis munka elkészíteni, 3 év minimum kell hozzá. Eleinte azt hittem, hogy a mobil platform miatt nem jut idejük a fejlesztőknek az asztali verzió fejlesztésére. De ez nem így van. Buzgón készítik a #ProjectSuperSecret-et. Nem gondolom, hogy a meglévő fejlesztők egyedül készítik a nagy frissítést, de tuti, hogy nem csak egy újonnan összekovácsolt csapat ügyködik rajta. Hanem mindenki. Éppen ezért nem jut idő az asztali verzió fejlesztésére. Ezért van rengeteg hiba, ezért kicsik a partik, nem jönnek új játékok stb. Gondoljunk bele… 2013 volt az utolsó év, amikor még a jobb partik voltak többségben a rosszabbakkal szemben. Akkor jelentették be a #PSS-et. Már 2 éve dolgoznak rajta. A tervezése pedig még korábban kezdődhetett el. Akár ez lehet az oka annak is, hogy tele van hibával a játék. Például, hogy a barátlista nem működik, vagy kék téglalapok jelennek meg elég gyakran a képernyőn. Mivel a nulláról egy új játékot építenek fel, ha most kijavítanák a hibákat, az csak pár hónapra lenne megoldás, hisz minden újra lesz dolgozva az új játékban. Éppen ezért nem erre pazarolnak energiát. Minél közelebb kerülünk a #PSS-hez, annál értelmetlenebb hibákat javítani a mostani webes verzióban.

Az internetről a flash technológia eltűnik, leváltja végleg a HTML5. Ezt a Disney is felismerte és időben kapcsolt. Ezért mielőtt megszűnik, rukkolhatnak elő az új játékkal. Szóval nem, nem haldoklik a játék. Hanem nagyon durva fejlesztések vannak háttérben, az anyacégnek pedig esze ágában sincs bezárni a játékot, mint azt én korábban hittem.

Egy kis gondolkodás után még egy dolog értelmet nyert. Unity mobilokon is fut. Ez pedig csak egy cross-platfromos fejlesztést eredményezhet. A cross-platform dióhéjben annyit jelent, hogy az asztali verziósok együtt játszhatnak majd a telefonon illetve tableten lévő játékosokkal. Így pedig nem kell két helyre fejleszteni, hanem amit készítenek PC-n, megjelenik a másik platformokon is. Sőt… én abban sem kételkedek, hogy további konzolokra is megjelenik ez a játék. Ps4? Xbox One? Miért is ne lehetne? A Unity egy multiplatform. Ez azt jelenti, hogy mindenre jó. Itt olvashatsz róla többet. A jövő egyik nagy technológiája.

Állításomat pedig ez az interjú Spike Hike-al (A Club Penguin vezetőjével) 100%-osan bizonyítja. Kiragadtam, lefordítottam és átfogalmaztam a legfontosabb részeket:

2016 elhozza a legnagyobb változást a Club Penguin történelmében.

A bélyegek újra értelmet nyernek 2016-ban. (Megjegyzés: Achievementek?)

A szerverek közötti ugrálás is része a fejlesztésnek. (Megjegyzés: Itt finoman fogalmazott, de tuti, hogy szerverek többé nem lesznek, és hasonló technológia lesz, mint mobil platformon jelenleg, vagyis belépéskor bedob véletlenszerűen valahova, ha pedig a barátaid a közeledben vannak, akkor egy amolyan “gömbbe” kerültök mindannyian, ami annyit jelent, hogy ha más szobába mentek, akkor együtt maradtok. Ennek azért van jelentősége, mert konkrét szerver nincs, mint a mostani webes verzióban. Ezért fordulhat elő akár az is, hogy ha átmész egy másik szobába, azután pedig visszamész oda, ahonnan jöttél, más játékosokkal találkozhatsz, de ha barátokkal együtt vagy, akkor ők mindig veled maradnak. )

A Project Super Secret nagyobb, mint a Club Penguin. (…) ez egy hatalmas változás (…) a Club Penguin mögötti technológiában.

Van egy teljesen új Card Jitsu játékunk, ami igazából egy 3D-s újradolgozása az eredetinek. (Megjegyzés: Mint említettem, minden játék 3D-s lesz.)

Rajta vagyunk a chatelés átdolgozásán, hogy ne legyen olyan szigorított.

Az a dolog, amin dolgozunk egy ideje (#PSS), teljesen megváltoztatja azt a módot, ahogyan most dekorációkat készítünk, partikat vagy iglukat csinálunk és lehetőséget biztosít arra, hogy sokkal több és részletesebb testreszabási lehetőséghez juthassunk, mint ami jelenleg rendelkezésünkre áll. (Megjegyzés: Ne gondoljátok azt, hogy olyan lesz, mint most, hogy feldíszítik a Town-t és a Plaza-t meg a többi szobát, itt egy teljesen új rendszert kell elképzelni.)

Windows telefonokra is elérhető lesz a Club Penguin alkalmazás? (…) ennek köze van ahhoz a dologhoz, amin jelenleg dolgozunk. (Megjegyzés: Cross-platform?)

Végül pedig itt van néhány ízelítő, ami már egy ideje nyilvános és ez is megerősíti az elméleteimet:

Az biztos, hogy az új játékban nagy hangsúlyt fektetnek a még részletesebb testreszabási lehetőségre, mint ahogy ez az interjúból is kiderül. Lehetőség lesz saját ruhákat készíteni! Ebből következik, hogy nem csak a partik, igluk változnak meg gyökeresen, de még a katalógusok is. Saját ruhákat lehet kreálni, méghozzá nem előre elkészített alapanyagból (póló színe és mintája például), hanem teljesen szabadon megalkotható ruhadarabokat készíthetsz majd.

Mobilon már interaktívabbak a pingvinek, több új cselekvést csinálnak (például ha egy helyben állsz nevetnek, vagy nézelődnek esetleg vakaróznak), de bizonyos helyeken különleges mozgásokat is csinálnak:

Ezt fejlesztik még tovább a #PSS-ben, ahol kifejezheted önmagadat, várhatóan jobban, mint jelenleg a hangulatjelekkel.

A komplett 3D-sítést bizonyítja 2016 üdvözlőképe is, ami összefoglalja jó tömören az egész #PSS-et és a teljesen új játékot, ami ebben az évben vár minket.

Végül pedig itt van néhány #PSS terv. Mint említettem, minden meg fog gyökerestül változni, ebbe még az új játékosok üdvözlése is beletartozik. Igen, ez is teljesen átalakul:

Az utolsó kép azért is jelentős, mert így fog kinézni az új játékban a pingvinünk. De az is látszik, hogy a tervek mind 3D-sek. Nem marad semmi sem 2D-s! Itt van például Rockhopper hajója:
Vagy néhány másik kép és animáció:

A legtöbb információt ez a kép árulja el, ezért újra beillesztem ide:
Nem tudom, hogy lehet-e ezentúl szobákról beszélni, nekem egy olyan MMO-s beütésem van, ahol kapunk egy teljesen új, hatalmas szigetet, tele új helyekkel. A képen például pálmafás vidék látható, a háttérben egy vár, a hegyekben az igluk, bal oldalt pedig barlangok, amin keresztül valószínűleg a Sled Racing megy végig. Nem látszik a képen a Town, Plaza, Ice Rink, stb. Ez csak a nyugati fele a szigetnek, de ezen is annyi új hely van! Akkor milyen nagy lehet a sziget? Ezért gondolom, hogy ez egy MMO, ahol rengeteg új kaland, küldetés, titkos hely vár ránk.  Egy MMO-hoz sok ember és nagy pálya kell, tele játékkal és egyéb elfoglaltságokkal. Ez pedig a #PSS-ben megtalálható.

Összefoglalva (a saját véleményem szerint):
-a jelenlegi Club Penguin meg fog szűnni, helyette egy teljesen új játékot kapunk, melyben minden meg fog változni: a partiktól kezdve a katalógusokig, a játékok, igluk, új játékosok fogadtatása, membership rendszer és még sok más.
-a játék 80%-a meg fog változni, csak a játék magja marad meg. (Például a nevezetes helyek vagy az eddig megszerzett ruhák)
-teljes 3D-s látványvilág
-Cross-platform
-új játék műfaj: MMO
-teljesen új technológia, mely leváltja a flash-t végleg

Ha szereted a jelenlegi játékot, akkor ideje elköszönni tőle és nagyra értékelni még a gyengébb 2014-es illetve 2015-ös évet, mert ez 2016-os év folyamán el fog tűnni minden és jönni fog az új játék. Személy szerint én várom. Tudom, hogy a régi Club Penguin-t már nem kapom vissza, a jelenlegi szenvedés 2014/2015-öt illetően pedig kínosan fájdalmas számomra. Egy új irány, technológia, csomó új ötlet kell ide, mely feldobja a játékot. A #PSS pedig ígéretesnek néz ki és pont ezt kínálja, még akkor is ha 3D vagy ha minden megváltozik majd. Sok lehetőséget látok benne. Gondolj bele: egy teljesen új, hatalmas 3D-s világban vagy, ahol mindent személyreszabhatsz, ahol minden interaktív, ahol a Sled Racing nem unalmas, ahol új szemszögből lehetsz pingvin. Ez a #ProjectSuperSecret. Inkább legyen egy komplett új játék, mint a jó régi dolgok lecserélése egyesével. Örülök, hogy a Disney még mindig fontosnak tartja a CP-t és ennyit dolgozik vele, hogy egy jobb játékot kaphassunk.

Pingvinek, öveket becsatolni, mert ez a frissítés hatalmas lesz!

————————————————————————————————————————

Te mit gondolsz erről a témáról? Egyet értesz a leírtakkal, vagy más a véleményed? Szólj hozzá!

Egyéb: A Club Penguin múltjáról alkotott véleményemet magánjellegűvé tettem. Hamarosan visszatér, de úgy, hogy teljesen készen lesz, még a 2015-ös év is. A bejegyzés január végére fog elkészülni.

11 hozzászólás a(z) #ProjectSuperSecret – A Club Penguin jövője bejegyzéshez

  1. gSzabia szerint:

    Nagyon jó lett.🙂

  2. Kkrle szerint:

    Hű de hogy menyire nagyon is egyetértek veled! 😃 Gratulálok a poszthoz, igazi felüdülés végre egy szinte 100%-ig pozitív bejegyzést látni 👍 És baromira remélem hogy tényleg kiadják Windows phone-ra (mondjuk eddig se lett volna túl nagy munka vele, hiszen az app már Unity-vel működik). Egy kicsit azért hiányozni fog a régi játék, de hát ez már tényleg nem AZ a Club Penguin lesz… És előbb-utóbb úgyis lesznek HTML5-alapú CPPS-ek 😏 Remélem, az igluk testreszabásából is kihozzák a maxot (pl teljesen szabad forgatás, vagy az objektumok egymásra pakolása ,mint ahogy az újévi pingvin fején is egyszerre van haj és korona).
    Őszintén szólva én azért egyáltalán nem tartottam rossz ÖTLETNEK például a Star Wars partit – a fő kérdés mindig a ,,HOGYAN?”. HOGYAN tartunk meg egy takeovert: 5, vagy 20 perces feladattal? Sablonos, vagy különleges küldetésekkel? Teljesen belenyomjuk a reklámot, vagy kreatívkodunk is, hogy megkapjuk a pénzt, de a játékosoknak is jó legyen? Ha berakjuk a Mallt, szorítunk e helyet benne az igazi Stage-nek is, mint onnan nyíló szobának? Adunk-e mind a 20 állat pufinak rendes személyiséget, vagy csak futószalagon gyártjuk őket? Ha az ilyen kérdésekben jól döntöttek volna (vagy ami még jobb: eleve elvetették volna az ötleteket, és ha már a PSS-re kell fordítani az energiát, tartották volna a rendes partikat apró változásokkal, a szigetet pedig a 2012-es állapotában hagyták volna) fényévekkel jobb lett volna az elmúlt három év. De ők a járatlan utat választották, és ezt nem bírták sokáig. Most, ahelyett, hogy a régi játékosokat megtartva, nagy népszerűségnek örvendve csinálták volna a CP-t 2013 óta, és februártól majd újra szárnyalhatna a játék, előbb fell kell tornászniuk a játékoslétszámot a jelenlegi 6-8-szorosára (mondjuk a 2012-es állapotra), ami legalább 1-2 évbe még bele fog telni. De a CP-nek mindenképp fénykora lesz az elkövetkezendő néhány év – már ha el nem rontják ők maguk.
    Végül pedig eszembe jutott erről a bejegyzésről egy régi vlog Billybob-bal, amiben a *LEGYNAGYOBB HÁROM HÓNAP*-ról beszél a Club Penguin történetében… igaz, a *LEGNAGYOBB FRISSÍTÉS* még nem foglalt 😜

  3. Balib3 szerint:

    Egyfelől érdekel és egyre jobban várom is, hogy mi fog kisülni ebből, másfelől pedig félek, hogy ezek után semmi nem marad majd abból az igazi CP hangulatból, ami miatt anno a játék előtt ragadtam.
    Azt viszont tényleg be kell látni, hogy úgy tűnik, a flash által nyújtott lehetőségeket szinte teljesen kiaknázták az elmúlt 10 év alatt. Kétségtelen hogy a PSS új lehetőségeket kínál. A gond annyi, hogy nem 100% hogy ez jól fog elsülni. Reméljük, hogy minőségi munkát végeztek és úgy fog működni a játék, ahogy kell.

  4. Balib3 szerint:

    Most jut eszembe, hogy a napokban írta Rocketsnail Twitteren, hogy boldogan dolgozna újra a CP-n. Pár éve viszont ennek ellenkezőjét állította. Elképzelhető hogy a jövőbeli Unity-re való átállás miatt változott a véleménye, hiszen mint tudni lehet, mostanában a Unity motort használja a játékfejlesztéshez.

  5. Marcellm szerint:

    Nagyon jó bejegyzés lett, és igazad van. Ha nem lehet az játék, ami régen volt, akkor legyen egy új, ami jó, de semmiképpen se folytatódjon a jelenlegi kínlódás.

  6. gszabia szerint:

    Körülbelül hanyadikára várható a múltos bejegyzés?🙂

  7. Obilia szerint:

    A bejegyzés nagyon jó lett és szerintem igen jók a következtetéseid is.🙂
    Kíváncsi vagyok milyen lesz “testközelben”, meg lesz-e itt is valamiféle Beta tesztelés esetleg.
    (A mostani években alig voltam fent, csak néha-néha, volt ami jobban tetszett, volt ami kevésbé, tényleg érezni lehetett, ahogy vérszegényebbekké váltak a partyk).
    Kicsit sajnálom ezt a Flash-es, bár átalakított, de mégis régóta megszokott 2D-t. Picit felvetődött bennem, hogy mi lenne, ha 1-2 “régimódi szerver” formájában megmaradna, de nem érné meg nekik valószínűleg, amikor a 3D-sre tesznek fel minden erőforrást.
    Balib3-mal és Marcellm-mel is egyetértek…
    Ha valami nagy váltás van, mindig legalább 2 táborra oszlanak a játékosok.

  8. Balib3 szerint:

    Csak azt nem tudom, hogy a minijátékokkal mi lesz? Mindegyiket elkészítenék 3d-ben? Félek hogy jó pár közülük kukázva lesz.:/

    • Kkrle szerint:

      Biztos vagyok benne, hogy megmaradnak a játékok, csak valószínűleg ,,felturbózzák” őket. Ez persze mindenkit máshogy érint, én úgy vagyok mondjuk a Hydro Hopper-rel, hogy ebben a formájában hozza a régi hangulatot, ami jó, de 3D-ben sokkal többet lehet kihozni belőle, kevesebb munkával, mint flash-ben (pl. egyszerűen az aktuális partikhoz igazítható, könnyen bővíthető felület, küldetések, leaderboard). Ezt a legkönnyebb elképzelni 3D-ben, hiszen valószínűleg a Sled Racing app-re hasonlít majd. Egyébként a bővítgetésre jó példák a klasszikus mobilos app-ok, mint Don’t Touch The Spikes, Two Dots, vagy éppen a SoundStudio, ha így tudják (mert tudnák) fejleszteni a mini játékokat, akkor egyrészt tényleg teljesen új megvilágításba kerülnének a bélyegek (lehetnének szezonálisak is), másrészt mindig tudnánk új dolgokat csinálni, ami végül is fontos az érdeklődés fenntartása érdekében…
      Ja és jó lenne látni mondjuk a Smoothie Smash-t multiplayerben, mert tulajdonképpen ez a legegyszerűbb egy MMO-ban😀

    • Kkrle szerint:

      Igaz, a bővítgetést 2D-ben is csinálhatták volna, de a Unity mégiscsak egy modern motor, ami kifejezetten játékokhoz készült…

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt kedveli: