9 éves lett Gergo777 – bővítve!

Tartalomjegyzék:

Sziasztok!  

Hát eljött ez a nap is az évben: szeptember 24. Ezen a napon vált a pingvinem 9 évessé.

9 év sok idő. Ha már csak abba belegondolok, hogy vannak fiatalabb gyerekek, akik a Club Penguin-nel játszanak, mint az én pingvinem… Vagy említsem azt, hogy a játékot 4. osztályos koromban kezdtem és most már egyetemista vagyok? De hozhatom azt is példának, hogy amikor a pingvinemet csináltam, akkor a Twitter alig nyílt meg a Youtube pedig nem volt több, mint 1 éves és a Google még nem vásárolta fel.

Igazából a tavalyi bejegyzésemben lelőttem minden poént, ezért most arra gondoltam, hogy egy véleményt/összefoglalót írok a Club Penguin-ről 2006-tól kezdve egészen 2015. október 24-ig.

2006

A Club Penguin egyik legjobb éve. Talán azért, mert minden, ami ebben az évben történt új volt, előző évből nem tudtak visszahozni semmit. Sorra nyíltak meg új szobák, jelentek meg új ruházati darabok (köztük a cipők, hátterek) ebben az évben jött el először Rockhopper a szigetre,

megjelentek a pufik,

és a pinek is (az első kitűző márciusban, az asztalon, jól elrejtve)

A csapat tele volt ötletekkel és ezt nagyon jól vissza tudták adni a játékba. Nekem legjobban az atmoszféra tetszett. Minden köré egy sztorit csavartak (pl. adományozni lehetett a világítótorony építésére mert eltűntek a villanykörték) vagy nagy hóvihar közeledett a sziget fele és betemette az egész szigetet hóval.

A pingvinek mikor felébredtek, mindenhol havat és karácsonyi díszeket láttak. Eszméletlen élmény volt megtapasztalni először a Club Penguin történetében a szigetet éjszaka halloweeni dekorációkkal és ijesztő jelmezekkel együtt. Itt az (igen keveset mondó!) ízelítő kép a halloweeni partiról (mert akkoriban nem lőtték le a poént):

Pufik, pufik mindenhol!

2006. március 6-án a Club Penguin felkerült a Miniclip-re! Ez egy HATALMAS löketet adott a játéknak. Akkorát, hogy a fejlesztők elmondása szerint 2006-ban többször is előfordult az, hogy a szerverek majdnem összeroppantak a gyorsan megnövekedett játékosszám miatt, de végül kibírták a megpróbáltatásokat.

(Akarod látni, hogy hogyan nézett ki a játék amikor megjelent a Miniclip-en? Kattints a képre!)

Lehetett kedvem szerint beszélgetni akár MAGYARUL is, mert a chat szűrő ezeket a szavakat nem tiltotta. Lehetett számot is írni.

A király zenékről pedig ne is beszéljünk, amiket ha meghallok mindig megdobban a szívem és elkezdem dalolni őket. Mert emlékszem rájuk 9 évvel később is!

  • Egy vicces érdekesség: Még nem meséltem nektek ezt a vicces történetet, ami az első hónapban történt velem. Amikor elkezdtem játszani, imádtam a játékot, de amikor venni akartam például valami ruhát, mindig kiírt valami üzenetet a játék. Nem tudtam angolul, csak pár alapvető szót szótárazni pedig nem volt kedvem. (hiszen nem volt Google Transalte, tudtad-e, hogy magyarról angolra csak 2009. január 30. óta lehet fordítani?) Egyik nap rákattintottam a nagy M betűre a jobb felső sarokban. Láttam, hogy valami 30 napot ír. Annyit értettem belőle, hogy 30 naposnak kell lennem, hogy történjen valami. Megnéztem: 12 napos voltam. Hát jó -mondtam- várok. Addig napi rendszerességgel toltam a Bean Counters-t. Kellett a sok coin. Gyakran a nővéremet is megkértem, hogy játsszon, amikor én nem értem rá. Eljött október 24. Vártam ezt a napot, végre megvehetek bármit! Amikor beléptem, tortát, partisapkát, lufikat láttam. Az újságban is szerepelt az, hogy 1 éves partit tartanak. Elég szerencsétlenül jött ki, nemde? Hiszen pont 30 nap telt el szeptember 24. óta. Azt hittem, hogy ez a parti nekem szól! Úgy gondoltam, hogy 30 nap tehát 1 hónap 1 évet jelent ebben a játékban. Felszedtem a partisapkát (ami később kiderült jó döntés volt, mert ez a sapka hihetetlenül értékes, de ha nem lett volna ez a kis kalandom, lehet be se lépek aznap…) és mentem a Gift Shop-ba a torkomban dobogó szívvel. “Végre vehetek bármit!” -mondogattam egyfolytában. Csalódnom kellett. A membership üzenet ismét köszöntött. Szerencsétlen volt az időpont is, de az is, hogy a “moderator” szó M betűje (ami a felső sarokban volt) pont megegyezett a “membership” szó M betűjével, amit mindenhol láttam.
  • Még egy jöhet? 2006. november 24. volt a lime zöld szín member partija a Dojo-ban. Novemberben már megtaláltam az akkoriban titkosnak számító Dojo-t a hegyekben. Ám a member parti ideje alatt hiába kattintottam a hegyekre, nem vitt sehova sem ez a lépés. Tisztán emlékszem, hogy a játék nem figyelmeztetett arra, hogy ez csak membereknek szól. Egyszerűen nem lehetett rákattintani a Dojo-ra. Nem értettem mi van. Később rájöttem, hogy ez miért van, mert a Town-ban sok nem member pingvin elégedetlenkedett, hogy ők miért nem partizhatnak.

Akarod látni, hogy hogyan nézett ki a Club Penguin weboldala 2006-ban? Kattints az alábbi képre:

2007

Az egész királyság folytatódott. Új partik: fiesta, kalóz parti, vízi parti, kemping parti, Fall Fair.

Ismét új ruhák, igluk, bútorok, új hangulatjelek is jöttek. Az a régi jó kis amolyan képregény, mesebeli világ stílus megmaradt, ahol a pingvineknek van egy saját világuk, ami tele van történéssel. A pingvinek dizájnja is egyedi volt.

2007-ben jött sok minden! Csak, hogy egy keveset említsek:

-sárga pufi


-színház

-a Cove és a Forest megtalálása

-a pizza készítő játék vagy a szörfözés is…

2007. augusztus 1-jén vásárolta fel a Disney a Club Penguin-t az anyacéggel együtt 350.93 millió dollárért, de ha 2009-ig növelik a játékosok számát, akkor még egyszer 350 millió dollárt kapnak.

Mondani sem kell, hogy ez rengeteg pénz, de jó befektetés volt, hiszen 12 millió pingvin volt beregisztrálva a rendszerbe és azok közül 700,000 pingvin volt member. Ez évi 40 millió dollárt jelentett. A játék pedig csak nőtt és nőtt. Sokan úgy gondolják, hogy a Disney elrontotta a játékot. Ez nem így van. Ők segítették még nagyobbá tenni azt, ők segítettek különböző kézzel fogható tárgyak gyártásában illetve sok új tehetséges ember csatlakozhatott a csapathoz. 2011-ig semmi gond nem volt a játékkal. Member szobák? Több member ruha? Régen meg csak member partik voltak. A játék tovább virágzott, immár biztos alapokon…

2008

Még mindig a legjobb internetes játék volt. Ebben az évben ismét új ötletek jöttek, mint például a nagyon sikeres Music Jam illetve a játékosok által a kedvenc partik között lévő középkori parti, de ekkor volt először a Submarine Party is.

Ez egy fontos év volt a játék történetében. Jöttek az újítások. A Club Penguin Improvement Project március 10-én indult és a következőket javították ki illetve tettek bele a játékba:

-kijavították végre azt a hibát, amivel bármilyen ruhát megszerezhettél
-postaláda létrehozása

-új szerverkereső


-új játékoskártya


-iglu háttérképek  (ilyen volt előtte)


-nagy képernyő támogatása (2008-ban már igény volt rá, jelenetek meg az egyre nagyobb felbontások)
-új weboldal

-ha egy barát online lett, figyelmeztetett a rendszer

  • Miért fontos ez az év nekem? Ez az első év, amikor member lehettem! Egyik barátom (Second2nd) befizetett egy hónapra engem és Pistit (939-et) membernek. Jó fej volt. 
    Ez volt életem első tagsága és egy ideig nem is lettem többször. (2008. március 8. – április 7.)
    Ha jól emlékszem, legközelebbi tagságomat az osztálytársam apja fizette bankkártyával, aztán Vklaci is befizetett több hónapra is, majd 2011-ben megkaptam az első saját bankkártyámat, amivel azt vehettem, amit akartam (csak a rajta lévő pénz gátolhatott meg ), innentől kezdve sok hónapra fizettem be magamat. Aztán pár évvel később jöttek az ingyenes 7 napos member kódok, onnantól kezdve több évre member lettem, ingyen. (Talán ezért tiltottak ki örökre?)

Továbbá megjelent az Aqua Grabber (ismét egy sztorihoz csatolva: Rockhopper hajója elsüllyedt, kellett egy gép, amivel ki lehet halászni az alkatrészeket) jöttek az új előadások a színházban, és egymást érték az új PSA küldetések (2009-ben nem volt PSA küldetés, 2010-ben egy és azután nem volt több).

Az új térkép:

Fontos megemlíteni a Dojo kiásását, Sensei megjelenését és a Card-Jitsu elindulását.

Na és persze az egyik legfontosabb! 2008. október 24-én indult el a Club Penguin termékek forgalmazása. Plüss pingvin, műanyag játék, játék-iglu stb. Ezzel a képpel és visszaszámlálással jelentették be:

Ekkor kezdődött el az “Unlock Items” is, vagyis, hogy igazi termékek megvásárlása után kaptál egy kódot, amit be tudtál váltani és egy speciális könyvből ruhadarabokat, coins-t vagy pufit vehettél magadnak. Ezeket a ruhákat pedig örökre megtarthattad és akkor is használhattad őket, amikor nem voltál member. Ez mind szép és jó, jöhet a válasz. Ez a része valóban jó, DE!

Ezekben a speciális könyvekben egyre több exkluzív ruha jelent meg, amit csak onnan lehetett megszerezni. Tegyük fel, hogy egy gyűjtő vagy (mint én…  ). Szeretnél minden ruhát és bútort megvenni, még a lányosakat is. De ezeket nem tudod megszerezni, mert ilyen plüss pingvineket csak kevés országban lehetett kapni. Innentől kezdve ezek a ruhák elérhetetlenek sokaknak. Tehát ekkor kezdődött el a valamilyen szintű diszkrimináció. Kiszorítottak sok gyereket ebből az ajánlatból, mert nem volt világszintű kezdeményezés.

Arról ne is beszéljünk, hogy nagyon régi és ritka ruhákat is visszahoztak (majdnem mindet) ebben a könyvben, ami az öregebb játékosoknak (nekem is) rosszul eshetett, hisz ők arra voltak büszkék, hogy ilyen régen kezdték a játékot és, hogy ők megtapasztalták a partikat és lehetőségük volt felvenni ezeket a ruhákat AKKOR, amikor megjelentek.

Ez az Unlock Items pedig napjainkban addig “fajult”, hogy magazin kódokkal (amik eleinte csak az Egyesült Királyságban voltak kaphatók, később 1-2 másik országban is megjelentek) olyan exkluzív ruhákat lehetett megszerezni, amit más játékosok máshonnan nem tudtak megszerezni. Mára már rengeteg ilyen ruha van és ez mind 2008-ban kezdődött. Szóval a dolognak van jó és rossz oldala is. Például nagyon örülök, hogy nem memberként is lehetek titkos ügynök vagy pizza készítő. 

A 3. születésnapi partit pedig először (és utoljára) élőben is ünnepelték New York-ban a Times Squaren!

Akarod látni, hogy hogyan nézett ki a Club Penguin weboldala 2008-ban? Kattints az alábbi képre:

2009

A furcsaságok kezdete. De a játék még mindig tökéletes volt. Új ötletek:

-Puffle Parti!

-Díjátadó

-Felfedező parti

-Festival of Flight (ismét egy kiváló, kreatív parti)

Egy kis előkészület februárra:

Megjelent a fehér pufi!

2009. február 13-án pedig először kezdtek játszani az igluban a pufi bútorokkal kedvenc háziállataink. Mindezeket maguktól! Egy csomó animáció megjelent minden bútorhoz. Néhányat közülük (mint például az ivást azóta töröltek a játékból. Hogy miért, azt nem tudni.)

Elindult a tűz ninja! Csak membereknek..

De mi volt akkor a változás? Egyre több visszahozott ruha, parti. De ez nem volt gond! Nem volt zavaró, és olyan mértékű mint az elmúlt 3 évben. Új pingvin dizájn jelent meg:

Habár ez már nem tűnik olyan egyedinek és képregény stílusúnak, mint az előző dizájnok, ezzel sincsen semmi gond! A varázs továbbra is megmaradt, a pingvinek aranyosak és még mindig egyedinek mondhatóak. Nem próbálnak minél inkább hasonlítani a valósághoz.

De akkor mi az aggasztó? Például a kitűzők elrejtése:

Sokkal nagyobbak a megszokottnál, körvonaluk van és nincsenek elrejtve. A helyzet még mindig jobb, mint 2014-ben volt, mert legalább oda kellett sétálni, hogy felvedd. Összehasonlításképpen itt van mind a 9 év júniusi kitűzője:

-2006

-2007

-2008

-2009

-2010

-2011

-2012

-2013

-2014

-2015

Milyen következtetés vonható le? 2012, 2013, 2014 katasztrofális volt ebből a szempontból. A pin-ek nem voltak elrejtve, nagyobbak voltak, mint a pingvinek és 2012. december 13-ától kezdve elég volt csak rákattintani, hogy megszerezhesd. Hol volt drasztikus változás? 2009. márciusában volt az a váltás, hogy a pin mérete eléggé hirtelen megváltozott. Példa:

 (2009. február 27.)

(2009. március 13.)

(2009. április 10.)


(2009. május 22.)

Hol durvult még jobban a helyzet? 2011 január végén kezdődik és április 22-én már szemmel látható a változás.


(2011. január 14.)

(2011. január 28.)

(2011. április 8.)

(2011. április 22.)

Ezek után pedig NEVETSÉGES a helyzet. Például:

(2012. november 29.)

(2012. november 15.)

(2014. március 20.)

Hol lelhető javulás? 2015. áprilisában…

(2015. április 1.)

(2015. április 15.)

(2015. április 29.)

 

2010

Ez az év már nem mondható tökéletesnek. Jóval kevesebb az új ötlet, továbbá több rossz döntés is született. Kezdjük az új ötletekkel. Ez az év tele volt felfedeznivalókkal. A bánya ebben az évben bővült ki a föld alatti tóval, illetve a vízalatti szobával.

A játékosok ebben az évben indítottak expedíciót a “legmagasabb hegyre”.

Debütált a Földnapi Parti is, ahol megépülhetett a bánya előtti közösségi park is a nagy fával a középpontban, illetve az újrahasznosító üzem a bal oldalon:

Sok helyen észrevehették a leleményesebbek a narancssárga pufit!

Aztán év vége felé bővült a Card-Jitsu játék egy új erővel: a Vízzel!

A Tűz-höz hasonlóan ismét kaptunk egy élvezetes többrésztvevős játékot, sajnos csak membereknek. Csak pár évvel később váltak ezek a játékok ingyenesen játszhatóvá.

Milyen rossz döntésről beszéltem az elején?
Július 26-án megjelent a bélyegkönyv. Félreértés ne essék, ez egy király ötlet, ami új értelmet adott a minijátékok kimaxolására, illetve a sziget felfedezésére. Segítségével hosszú idők után először leltek kihívásra a játékosok. Bizony, ahhoz, hogy minden bélyeget megszerezhess, vért kellett izzadnod. De akkor mi a gond ezzel?
Tegyük fel, hogy te egy nem-member játékos vagy, aki július 25-én épp a Jet Pack Adventure 3. pályáján játszik. Sajnos elfogy a benzin és leesel. De sebaj, holnap folytatod és újra megpróbálod a szintet. Ám más nap, mikor belépsz, észreveszed azt, hogy ha tovább akarsz jutni az első pályán, membernek kell lenned. De ez nem csak ebben a játékban volt. A Thin Ice-ban a 10. szintig juthattál el, az Astro Barrier-ben pedig CSAK az 5. szintig . Aqua Grabber-ben már nem játszhatsz mindegyik pályán. A szörfözős játékot is limitálták. Jön a kérdés: Te, aki a 4. pályára szeretett volna jutni. Van-e kedved még egyáltalán Club Penguin-ezni? 4-5 évig bárkinek elérhető játékokat korlátoztak. Én ezt nem tartom sportszerű húzásnak és nekem senki ne mondja azt, hogy ezzel próbálták még “vonzóbbá” tenni a membership-et. Ez olyan, mint a legtöbb AAA játékban. A kiadás előtt néhány pályát és karaktert kivágnak a játékból, aztán pénzért később árusítják őket DLC-ként. Ezért pedig ők plusz tartalmat igazából nem is dolgoztak ki, csak a meglévőt tették exkluzívvá.

Ebben az évben továbbá nagyon sok partit változtatás nélkül lemásoltak korábbi évekből. Nem tettek bele szinte semmi extrát. Ilyen például:
-Pufi Parti
-Középkori Parti
-Music Jam
-The Fair
-Halloween Parti
-Karácsonyi Parti

Ebben az évben szűnt meg a PSA!!!  Az utolsó küldetés (ami kimondottan jó volt) ebben az évben jelent meg.

Ebben az évben szüntették meg a jó öreg Szent Patrik napi partit, a Fieszta partit és ebben az évben először 2006 óta nem volt tojáskeresés húsvétkor!!! 

De azért nem volt olyan szörnyű ez az év.

Még egy új színházi előadás is megjelent:

Aztán megjelent egy felesleges felújítás is. Az új dizájnja az újságnak. Állítólag erre azért volt szükség, mert nem volt idejük olyan részletes és hosszú újságokat készíteni. Ezért váltottak egy kétoldalas kinézetre. Szeretném megkérdezni: HOGYAN volt idejük a részletes újság elkészítésére 5 éven keresztül? Még 2006-ban is is sikerült nekik 10 oldalas újságokat csinálni. Pedig akkor aztán rengeteg más dolguk is volt (például új partikat kellett csinálni, mert nem volt előző év, ahonnan másolhattak volna) és a csapat létszáma is a töredéke volt a mostaninak. Ez csak egy kifogás volt, hogy erőfeszítést spóroljanak.  Az új dizájn unalmas, az újság üres és semmitmondó, értelmetlen és felesleges olvasni, időt fecsérelni rá. A régi újságban játékok is voltak és tele volt csomó tippel, cikkel és friss hírrel. Ez már a múlté. A váltás a #266. újságban volt 2010. november 18-án, ami azt jelenti, hogy 265 újságot tudtak megcsinálni igényesen. Ennyi idő kellett arra, hogy rájöjjenek, hogy nem tudják bírni erővel? Kétlem.

Itt az utolsó régi kinézetű újság:

(Olvasd el ezt a számot itt!)

Itt pedig az új:

A játék pedig még mindig népszerű volt. Én élveztem ezt az évet az előbbiek ellenére is, fényévekkel jobb volt a játék akkor, mint most vagy tavaly. A következő grafikon a Club Penguin népszerűségét mutatja (nem pontos adat)

cp
(Nagyobb méretért kattints a képre!)

Leolvasható, hogy a játék 2011-ben volt a legnépszerűbb. Látható, hogy bizonyos időpontokban nagyon meredeken emelkedik a függvény. Ilyen például 2006 márciusa, amikor a játék felkerült a Miniclip-re. 2012-ben vészesen kezdett csökkenni, de 2013-ra újra felemelkedett, majd 2014-től kezdve napjainkig a helyzet rohamosan romlik.

Tudtad-e?
A Club Penguin eredetileg 2010-ben nyitotta volna meg kapuját, de a béta tesztelés alatt a játékosok nyomására Rsnail végül félkészen adta ki a játékot 2005-ben.

2011

Mint már említettem, a Club Penguin legnépszerűbb éve. Jelentős átalakuláson ment át a játék ebben az évben. Szerény véleményem szerint ez az év a választóvonal a “régi” és az “új” Club Penguin között. Nem 2008, ahogyan sokan mondják. De miért? Főként a felújítások miatt. Márciusban átalakították az egész pufi rendszert: új dizájnt kapott a Pet Shop, a pufiknak új kinézete lett és bevezették az új pufi felületet (eltörölték a játékoskártyás rendszert).

Ahogyan az előbb említettem, a jól bevált játékoskártya rendszert lecserélték egy bonyolultabb, lassabb gépeken időigényes új interfészre. Sőt, még animációkat is eltöröltek, ugye például a süti evést vagy a rágózást. Az új kinézet, amit a pufik adtak bár jó, de elvesztette a Club Penguin az úgymond rajzfilmes mesevilágos hatását és egyre inkább új irányt vett a valós világ lemodellezése felé. Ilyenek voltak régen az animációk:

Nem sokkal utána újították fel a Night Club emeletét is.

Aztán a pin-ek is megváltoztak, mint ahogyan azt már említettem.

2011 nyarán a Club Penguin elérhetővé vált a YouTube-on! El is kezdtél feltölteni a jobbnál jobb videókat. Például vlogokat, ízelítőket, kulisszák mögötti videókat töltöttek fel (eleinte). Itt egy régebbi videó arról, hogy mennyire király is volt ez a “szokásuk” akkoriban:

(Hozzátenném, elég szemét húzás volt a videók felét nem publikusra állítani a Club Penguin csapatának, de egy kis plusz keresgéléssel csak meg lett a videó…  Nem értem miért szelektálják meg a videókat illetve a tweeteket Twitteren. )

Egyébként 2011 eleje meglepően jó volt. Sőt… Egy hatalmas meglepetéssel kedveskedtek nekünk! 2011. januárjában volt a felfedező parti, ahol a feladványok végén adoptálni lehetett egy barna pufit. Egyetlen egy szó sem esett arról, hogy egy új pufi van készülőben. Senkinek fogalma sem volt. Még egy ízelítő képből sem lehetett megállapítani, hogy új pufi készül. Én is nagyon meglepődtem, amikor a játékba belépve valaki mellett egy barna pufit láttam sétálni. Akkoriban nem szivárogtak ki információk az adatbázisból hónapokkal korábban és valahogyan az új pufi közeledése annyira titokban tudott maradni, hogy senkinek fogalma sem volt róla. Ezért hatalmas tisztelet jár részemről!

Továbbá ez az UTOLSÓ pufi, ami még a régi játékoskártyás rendszerben íródott meg (bár nem volt hosszú életű, már márciusban le lett váltva). Ezt azért hangsúlyozom ki, mert ez volt az utolsó, nem tucatszámra készített pufi: volt rágózás és süti evés animáció. Később jött arany illetve szivárványszínű pufiknak ilyen már nem volt, az az utániakhoz pedig egyáltalán nem készül animáció. Ha gondoskodni akartál a pufidról, el kellett sétáltatni a pufi hotelbe. Így könnyű volt vagy 25 pufit csinálni 1 év alatt. Csak így semmi kreativitás és egyediség nem volt egyikben sem. Tucatra készültek. A szín megváltoztatásán kívül az ásás és a tánc animációkat kellett kidolgozniuk. A barna pufi volt az utolsó továbbá, ami szerepelt a pufi terelgetős játékban és az utolsó, ami játszott a bútorokkal az igludban. Ezért gondolom az utolsó igazi pufinak. Nekem már sem az arany sem a szivárványszínű nem emelkedik fel még csak a közelébe sem a “régi” pufiknak.

Ez után a pufi parti jött, amiben csak a barna pufi volt az újítás, de újra és újra megtapasztalva még mindig király parti volt.

A “régi” és az “új” Club Penguin határát pedig március 8-án húznám meg, amikor jött a nagy pufi frissítés. Ugyanis ettől kezdve lettek felújítva a szobák, jöttek az unalmas új típusú partik, például ekkor lett új a Bean Counters játék zenéje is sajnos (pedig ez jobb, mint a mostani) és még sorolhatnám. Csomó felesleges frissítés, amire nem kellett volna időt pazarolni. A régi szobák királyok voltak, nem voltak unalmasak. Hogy miért? Mert jöttek az újabb és újabb partik, amik AZ EGÉSZ SZIGETRE kiterjedtek. Nem csak pár szobára.

Az új felújított szobával mi a bajom akkor? Semmi. Tetszenek. Jól ki vannak dolgozva és részletesek is, de egyszerűen nem illenek a játékhoz. A játék rohamosan kezdte elveszíteni az egyediségét és a képregény stílusát, egyre zsúfoltabb szobákat készítettek. Ha nem ismertem volna olyan régóta a játékot, akkor biztos tetszettek volna az új szobák. Meg kell hagyni, Screenhog stílusa (az eredeti művész) mindent vitt:

Jóó, a medve túlzás , de a többi az, amiért annyira hiányzik az ő stílusa.

Aztán jött az április 1-jei parti. Én akkoriban erőltetettnek éreztem. A jó öreg dobozok jobban tetszettek:

De így visszagondolva elég jó, ötletes doboz dimenziók voltak.

Bár a 2008-as bolondok napi parti legyőzhetetlen szerintem. A legjobb volt. Néhány példa:

De 2010-ben sem csak a Halloween partit és a karácsonyi partit találták el, hanem a bolondok napit is:

Minden idők legjobb szobája: (nagyon ötletes és vicces szerintem)

(Kattints ide, hogy láthasd “élőben”.)

Aztán jött egy föld napi parti, ahol alig volt díszítve valami, de volt tojáskeresés is, de már nem voltak elrejtve a tojások olyan mértékben, mint régen:

Aztán jött a legjobb középkori parti a játék történelmében! Igazából nem volt sok újítás, a jó öreg díszítéseket hozták vissza, de ezúttal 3 quest is volt!

Azután jött a Music Jam és a The Fair, de ezek csak azért voltak jó partik, mert egy az egyben vissza lettek hozva a régi szobák a korábbi partikról. Nem voltak újítások.

Az új nyeremények mellett a 2010-ben létrehozott cirkuszban már a barna pufi is előadott:

(Próbáld ki a szobát itt.)

De igazából nem voltak új játékok, sem új szoba.

A Halloween partin sem volt új dolog, sajnos. Ezt a szobát is 2010-ből hozták vissza:

De akkor mi volt az újdonság 2011-ben? Volt az is, azt hagytam a végére…

A nagy Sled verseny! Hegymászás expedíció:

Továbbá volt először a történelemben Card Jitsu parti. Megküzdött egymással a Tűz és a Víz!

Ez egy nagyon kidolgozott parti volt, amiért nagy tisztelet a csapatnak. Oh, említettem már, hogy ekkor lett először a nem membereknek is elérhető a Card Jitsu Fire és Water? Persze csak a parti idejéig, de pár hónappal később ez végleges maradt és a mai napig bárki játszhat! (Jó ennek egy egyszerű és logikus oka volt: elfogyott a játékosbázis, a memberek megunták a játékot, ezért kellett több játékos, hogy aki akar játszani, tudjon valakivel).

Az év pedig egy nagyon király karácsonyi partival záródott.

Megjelent az adventi naptár! Minden pingvin a megfelelő napon nagyon jó ruhadarabokat, pineket és háttereket szerezhettek maguknak.

Ez volt az első parti, ahol megjelent ez a naponta belépegetős dolog. Tehát, hogy nem tudod azonnal megtapasztalni az egész partit, hanem minden nap be kell lépni hozzá, hogy új tartalmakat oldhass fel. Ez van az idei Halloween partin is. Szerintem ez egy olcsó mód arra, hogy a játékosokat minden nap “visszacsalogassák” a játékba. Ez inkább kényszerítés. De ezen a karácsonyi partin ez nem volt idegesítő. Sőt. Nyilván ez az adventi naptár lényege. Nekem ez az ötlet nagyon tetszett és nem értem, miért csak ebben az évben volt egyedül ez elérhető. (Megj.: Persze volt a The Fair-en is olyan, hogy be kelett lépni pár nappal később, hogy új nyereményeket oldhass fel, de szerintem az teljesen más dolog úgy, mint ez az adventi naptár is. A közelébe sem ér annak, amikor ugyanazt a repetatív feladatot kell megcsinálni újra és újra minden nap.)

Gyűlt ám a pénz a világítótoronyban!

Az ilyen szintű kidolgozású szobákért érdemes Club Penguin-ozni szerintem: (bár sajnos ezek is korábbi évekből visszahozottak)

Ezerszer nagyobbra értékelem, mint ezt:

(Még az ég sem csillagos…)

Egy meglepő dolog:

Ez volt az utolsó év, amikor új színházi előadás került bemutatásra. Nem is egy, nem is kettő, hanem három is! 2012-től 2015-ig csak ismétlések voltak minden alkalommal!

2012

Ez az év elég vegyes érzelmeket okozott nekem. Meglepően sok, igen élvezetes partin vehettem részt. Bátran kijelenthetem, hogy ezek vannak olyan jók, mint a régi partik, amiket már említettem a bejegyzés elején. Sőt több olyan parti is volt ebben az évben, ami benne van a top 10 kedvencemben. Na de kezdjük a legelső partival:

Az alap sztori kicsit gagyi (egy egész szigetet lesúlyozni üllőkkel?), de maga a parti rendben volt. Volt benne labirintus, gyűjtögetés, és bár a szobák nem voltak feldíszítve, mégis emlékezetes lett ez a félig döntött, vízzel elárasztott sziget. Jól ki lettek dolgozva a szobák és talán a 2008-as tengeralatti parti alapján készülhettek. Szerintem ez egy nagyon erős kezdés volt az évnek és ez egy rendkívül király parti volt.

Itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy beszéljek kicsit a megváltozott divatról. Ezen a partin egy fejre tehető üllő volt az ingyencucc. Talán innentől kezdett eldurvulni a helyzet, hogy túl speciális ruhák jelentek meg. Természetesen nem lehet kesztyűket és kabátokat csinálni 10 éven keresztül, kell valami új is, de előfordult, hogy szerintem a Club Penguin csapata néha túl messzire ment a ruhaválasztással. Vegyük példaként, hogy íjakat és kardokat adhatunk a pingvineknek. 2007-ben pedig a szülők kérésére törölték a játékból a koponya hangulatjelet:
Ennyire változott volna a világ?

Az öltözködés tehát megváltozott…

 

De azért az mond valamit, hogy nem sok játékost látsz, aki ezeket a ruhákat felveszi. Viszont ha megjelenik valami pulcsi régebbről, azt meg nagyon sokan felveszik. De mint említettem, kellenek az új ötletek és ez csak előreviszi a játékot még akkor is, ha én, vagy esetleg te nem vennél a fejedre egy követ vagy egy fatörzset. Mondjuk a szponzorált (reklám) partik eléggé hozzásegítettek ahhoz, hogy a legtávolabb kerüljünk a jól megszokott, normális öltözékektől:

 vagy 

Na de menjünk is tovább. Képes-e folytatni az eddigi kiválóan indított évet a kanadai fejlesztőcsapat? A válasz igen! Februárban egy mini esemény és egy másik nem túl nagyszabású parti következett. Az egyik a divat parti, aminél csak egy szoba volt feldíszítve. Ennek ellenére mégis sok időt töltöttek ott az emberek, hisz megmutathatták stílusukat a többieknek.

A másik egy kaland volt Rockhopper kapitánnyal. Három különböző szigetet fedezhettünk fel, mind tele apró meglepetésekkel. Nagyon szerettem ezt a partit, hisz végre megleshettük, mi van a Club Penguin szigetén kívül és bár a kapitány szigetére nem mehettünk el, de biztos vagyok benne, hogy 2016-ban ezt is megtehetjük majd.

Napszakok is változtak, a zene is jó volt és nagyon szépen kidolgozták a szigeteket.

Ezután jött véleményem szerint a valaha volt legjobb Puffle Parti. A Club Penguin történetében először lehetett átalakulni valami mássá.

Tudtad-e?
Igazából már 2008. áprilisában is át lehetett alakulni pufivá, de csak a teszt szerveren. Erről pedig saját képeim vannak:

Pic1Pic2

A parti másik nagy újdonsága a Puffle lazulós szoba volt, ahol volt medence, itató és pihenőágyak. Nem tudom, hogy volt-e valaha olyan szoba, ahol ennyi időt töltöttem volna el! Magába szippantott és ki se tudtam lépni. Additívnak találtam és tökéletesnek.

Mind a 10 pufinak (nem volt akkoriban még 100 féle…) volt saját szobája, ahol a kedvenc játékait, kajáit találhattuk meg. Ez már nem 2012 érdeme, de még mindig kreatívnak, egyedinek és jópofának találtam ezeket a szobákat. Előző évből visszatért a pufi akadálypálya is, ahol versenyezhettél másnak a kisállatával:

Volt pufi etetés is és hírességgel is lehetett találkozni. Az egész sziget fel volt díszítve! Ez a parti benne van a top 10-es listámban, amit a bejegyzés alján megtekinthettek majd.

Ebben az évben sem volt sajnos Szent Patrik napi parti, bár ezúttal nem lett elfelejtve! A Puffle Partival párhuzamosan egy szoba zöldbe burkolózott…

Szerintem ez egy nagyon jó húzás volt és jobb mint a semmi.

Ezután következett az április bolondja parti. Teljesen új szobákat kaptunk. Nekem tetszett a parti, mert hű április 1-jéhez: azt sem tudtad hol vagy és mit csinálsz. Fordított szobák, viccmondások, óriáspingvinek jellemezték ezt a partit. Ebben az évben eltávolodtak a dobozos témától és új dimenziókba repülhetünk el. Ismét egy kreatív parti tele meglepetéssel és új díszítéssel.

Szerencsére ebben az évben is volt tojáskeresés! A tojások (követve a pin-ek “hagyományát”) alig vagy egyáltalán nem voltak elrejtve. Sajnos a Club Penguin csapata úgy hihette akkoriban, hogy a gyerekek nem képesek eldugott dolgokat találni, pedig 2005-től 2009-ig rendesen elrejtették a dolgokat.

Újabb mini esemény jött, a föld napi parti. Egy szobát teljesen kidolgoztak, ez nagyon szép lett!

 

Eddig érdekes módon minden tetszett ebben az évben. Ilyen jó ez az év? Meglepő, de igen!
Jött a középkori parti, sokak kedvence, köztük az enyém is. Sok újat nem mutatott, de amit tudott, az nagyon jó volt. Meg kellett küzdeni a nagy sárkánnyal, ami átvette az uralmat a sziget felett. A partin az előző évek hihetetlen részletességgel kidolgozott szobái visszatértek, de voltak teljesen új szobák is, amik szintén jól néztek ki. Visszatértek a lovag küldetések is. Az egyetlen kivetnivalóm a partival kapcsolatban az, hogy túl sok minden van membereknek. Általában úgy szokott lenni, hogy ha valami új dolog van membereknek, akkor az előző évből visszahozott, szintén membereknek szánt dolog mindenki számára elérhetővé válik. Ám ebben az esetben mind a lovag küldetések (második és harmadik legalábbis), mind a sárkánnyal vívott harcok csak membereknek voltak elérhetőek. Ettől eltekintve ez az egyik legjobb középkori parti véleményem szerint (bár néhány új díszítés, példának okáért a Town ebben az évben bár jól néz ki, túl zsúfolt, ezért tetszik jobban a korábbi változat).

Hát ez a szoba nem tökéletes?

De az újakra sem lehet panasz:

Aztán jött a visszaesés… Jöttek a nem túl jó partik. Az első szponzor (reklám) parti! Jaj ne! Az elején leszögezném, hogy utálom az összes reklám partit. Ez a játék legyen kreatív, legyenek hagyományos partik és ötletek. Én nem érzem a vágyat és a szükséget arra, hogy egy jó mozizás után a Club Penguin-be is kövessenek a Bosszúállók. Egyszerűen nincs itt helyük.

Maga a parti látványos volt, jól ki voltak dolgozva a szobák, de ez lehetett volna a Shadow Guy és Gamma Gal színházi előadás partivá alakítása is, ehhez nem kellett volna a Marvel.  Mondanék rosszat a partiról, de ezen kívül nem nagyon tudok. Tetszett, hogy ki lehetett választani, hogy gonosz vagy hős akarok lenni és jó ruhákat lehetett szerezni nem membereknek is. Mondjuk ha lehet választani, nekem a 2013-as Marvel parti jobban tetszett a minijátékok és a még apróbb részletességgel kidolgozott szobák miatt. Összességében nem egy rossz parti, sőt tetszett, csak ne lenne szponzorált.

De ha volt egy szponzor parti miért is ne lenne utána is egy zsinórban? Jött a 2012-es Music Jam. Rocky-val és CeCe Disney sztárokkal. Hurrá…!

Nélkülük nem lett volna teljes az élvezet? Miért kellettek ide? Alapjában ismét egy jó partit kaptunk. Este volt, korábbi évekből visszajöttek a színpadok és az új szobák is látványosak és részletesen kidolgozottak voltak. Nem memberek menő ingyencuccokat zsebelhettek be. Ekkor volt egy nagyon rossz dolog kezdete is. Ez volt az első alkalom, amikor használták a naponta belépős rendszert, vagyis ahhoz, hogy mindent megszerezhess, nem volt elég az első nap belépned, minden nap vissza kellett jönnöd. Így tulajdonképpen a parti indulásakor nem az egész partit élvezhették a játékosok, hanem csak egy részét. Az én véleményem szerint ez egy undorító módszer, hogy arra kényszerítsék a játékosokat, hogy újra és újra belépjenek, ne csak az első nap. Legyen a parti olyan élvezetes, hogy minden nap be akarjanak lépni a pingvinek. Ez sajnos divattá vált és a későbbiekben alig volt olyan parti, ahol ne használták volna ezt a nagyszerű ötletet. Nem ez volt a legjobb Music Jam, de 2016-ban már egy ennyire komplex partinak is örülnénk. Hiába, lesett a színvonal.

Hihetetlen, de újra egy szponzor parti jött. Egymás után 3 is! Emlékszem, nagyon elegem lett a játékból, főleg egy ilyen erős évkezdés után. Jött az ‘Innocent Smoothies’ reklám. (Hadd ne fordítsam le..) Minden a gyümölcsturmix körül forgott, ezért nem is mondanám annyira felfedező partinak. A parti sok régi szobát átvett korábbi évektől, talán ezért tetszett több játékosnak. Az új szobák viszont elég jól néztek ki (hiába, ezen a téren nem okoztak csalódást a fejlesztők). Az ingyencuccok tulajdonképpen ugyanazok a fejpántok voltak 4 színben… Bár a templom felfedezése elég szórakoztató volt (bár rövid) a parti mégsem mondható tökéletesnek és 2012 legjobb partijának. Jött az új játék is, a ‘Smoothie Smash’, ami nem volt túl speciális és egyedi, nem játszottam vele sokat. Továbbá volt a partin egy scavenger hunt is, ami tulajdonképpen abból állt, hogy 3 túlméretezett gyümölcsöt “meg kellett találni” a szigeten.

Meséltem már 2008-ban az exkluzivitásról. Ismét visszaütött. Az Egyesült Királyság játékosai az ‘Innocent Smoothies’ termék kódjaival olyan ruhákra, hátterekre, bútorokra és házra tehettek szert, amire egy átlagos (nem az Egyesült Királyságban élő) játékos nem. Már megint egy bizonyos ország vagy terület előnyben van másokkal szemben. Ezeket a ruhákat pedig meg is tarthatták örökre, nem memberként is használhatták. Még a bútorokat és a házat is. Köszönjük!

Ezután jött a The Fair. Ez volt az utolsó régi stílusú Fair (hiszen 2013-ban nem volt). Az utolsó volt, de a legjobb. Minden minijáték, szoba olyan volt, mint régen, viszont a jegyek, amiket szereztél kilépés után is megmaradtak, a Puffle Cirkusz pedig mindenki számára elérhető volt (és membereknek a ruhákon kívül nem is volt más). Ingyencucc is rengeteg volt, bár új csak 3 volt közülük. Tehát sok újat nem mutatott, de mégis ez volt a legjobb Fair.

Ezt követte személyes kedvencem, top 10-es partijaim egyike, a Halloween Parti! Valamiért a fejlesztőknek mindig sikerül Halloween-kor új ötlettel előállniuk. Most is így volt. Ezúttal Gary nagybácsiját kellett megkeresni egy kísértet kastélyban! Maga a kastély eszméletlen jól nézett ki, tele titkos járatokkal és ijesztő díszekkel. Az új zene is király volt. A többi szoba nem hozott újdonságot, viszont hozták a hangulatot. A pingvinek szellemeket kereshettek (akik member pingvinek voltak). A szellemeknek ijesztgetni kellett a szigeten lévőket, cserébe bútorokat szerezhettek. Ez a parti sem volt olyan, hogy induláskor mindent meg lehetett szerezni. Ehhez későbbi időpontokban újra be kellett lépni, de szerencsére ez nem volt annyira erőszakos, mint például egy 2015-ös partin a szokásos naponta belépős rendszer. A kísértet kastélyban volt egy távcső is, ahol egy denevér pufi halálra ijesztette a pingvineket, de volt itt egy kis utalás a januári partira (őskori parti) is, mert egy időgépet is lehetett látni a távcsőben. A kastélyban a kis részletek (például a ketrec rádobása másik játékosra, vagy a sok titkos alagút másik szobákba) nagyon jó atmoszférát teremtett. Még scavenger hunt is volt, bár kicsit könnyűre sikeredett mondjuk egy 2007-es cukorka kereséshez képest.

A partival egy időben volt a 7. születésnapi parti is, ami hozta a szintet. Talán a moderátorok látogatása tette igazán élvezetessé a partit.

Novemberben jött a Club Penguin egyik legjobb partija, az Operation Blackout! A sztori lényegében az volt, hogy Herbert megszállta a szigetet és diktátorrá vált (még a katalógust is átváltoztatta, és saját előadása volt a Színházban). Három célja volt: kideríteni, hogy ki a Director, a luxusvillájában meleget, nyugalmat szerezhessen és, hogy végleg eltüntesse az EPF-et. Ehhez a nap energiáját vette el a lézerjének a segítségével. Így a szigeten viszont nagyon hideg lett, és rengeteg hó is esett. A cél az elrabolt hírességek (Gary, Dot, Jet Pack Guy, Rookie) megmentése, és Herbert legyőzése. A sziget fokozatosan változott át egy jégbe fagyott hellyé, miközben a pingvinek betörtek Herbert villájába. Itt is visszatért a naponta belépegetős dolog és a repetatív, de egyre nehező játék feladványok. De valamiért ennél a partinál ez nem zavart. Inkább az lett volna a furcsa, ha a pingvinek első nap bejutnak és kiszabadítják Garyéket. Tökéletesen össze volt szinkronizálva a sziget eljegesedése és a sorban megnyíló feladatok. Így szépen fokozatosan jutottak előre a kémek, ügynökök. Volt egy titkos HQ, amiről Herbert nem tudott:

Tele volt interaktív játékkal (a tervező asztalon lehetett tologatni a pingvineket és lehetett edzeni is). Ezeket az apró dolgok, részletességek, szerepjátékok hiányoznak nagyon mostanában.

Nem hiába:

Tudtad-e?
A Club Penguin rekordot döntött november 24-én, amit azóta sem sikerült megdönteni. Ezen az egyetlen napon több, mint 1,8 millió pingvin lépett be a játékba.
Továbbá a partit már 2010 óta tervezték a fejlesztők, ezért lehetett ilyen nagyszabású.

Egy példa az eljegesedésre:

A partin lehetett találkozni először Herbert-el. Továbbá a parti végén lezárult a történet és kiderült, hogy Aunt Arctic a Director.

Az utolsó parti a Karácsonyi Parti volt. Nem okozott csalódást ez sem. Ismét át lehetett alakulni, immáron harmadszorra a Club Penguin történelmében (versenyautóvá, rénszarvas pufivá, vagy jégemberré). Limitált hangulatjelek jelentek meg csak a parti idejére. A díszletek újak voltak. A télapó szánja már nem membereknek is elérhető volt. Megjelent a fehér pingvin szín. Új és ötletes ingyencuccokat lehetett szerezni (bár az égő-fej több színben kicsit megbotránkoztatott anno). A látványvilág megint a helyén volt, bár annyira azt a karácsonyi hangulatot, mint például egy 2009-es karácsonyi parti nem tudta reprezentálni számomra legalábbis (mert nekem ezek a díszek egy nagyon kicsit giccsesek, de azért jól néz ki).

Visszatért a pékség, ahol sütit lehetett készíteni.

Említést érdemel a nagy átalakulás is, ami a szobák dizájnját érintette. Sok szoba változott olyanná, mint amit ma is ismerünk. A véleményem erről nem változott. Nagyon jól néznek ki és ha nem játszottam volna a régi Club Penguinnel akkor imádnám ezt a frissítést. De játszottam és ezért nem tudom elengedni a régit. A régi véleményem szerint jobban passzolt a játékhoz, egyedivé és amolyan képregény stílusúvá változtatta a játékot. Ezzel a frissítéssel a való világot modellezték, ahol tökéletes szobákat készítettek (tehát nincsenek irreálisan döntött épületek, vagy szabálytalan élek és vastag körvonalak). Ide illesztek néhány összehasonlító képet, mindenki döntse el maga, hogy érti-e az én véleményemet és, hogy egyet ért-e vele.

   

Névtelen Névtelen

Folytatás hamarosan…

————————————————————————————————————————

Ha találsz hibát (elírás, helyesírási) jelezd a kommenteknél! Köszönöm!

Továbbá ma (október 24-én) van a Club Penguin 10. születésnapja!

Boldog születésnapot kívánok,
Club Penguin!

————————————————————————————————————————

13 hozzászólás a(z) 9 éves lett Gergo777 – bővítve! bejegyzéshez

  1. Marcellm szerint:

    Gratulálok ehhez a szép korhoz! Eddig nagyon tetszik a bejegyzés, várom a folytatást.

  2. gSzabia szerint:

    A 2014 a legrosszabb év-et folytatod még?

  3. Gergo777 szerint:

    Ebbe a bejegyzésbe beillesztem az előzőt és befejezem.

  4. Balib3 szerint:

    Mikor lesz kint a fojtatás? Semmiképp sem akarlak siettetni, csak kíváncsi vagyok.🙂

  5. Gergo777 szerint:

    Mai napon.🙂

  6. Balib3 szerint:

    Okés. Jó munkát hozzá.

  7. Balib3 szerint:

    Screenhog kirakott egy videót a 10.évfordulója alkalmából.

  8. Gergo777 szerint:

    Köszi, hogy szóltál, meg is nézem!😀

  9. gSzabia szerint:

    Mikor folytatod?

  10. Marcellm szerint:

    Nagyon tetszik a folytatás, csak így tovább. De van két észrevételem: a 2012-es Halloween Partyn habár nem naponta, de a member feladatban, ahol szellemként kellett ijesztgetni a szigeten, vissza kellett lépni még 2 alkalommal; illetve a Holiday Party nem a második alaklom volt, amin át lehetett változni, hanem a harmadik.

  11. Gergo777 szerint:

    Köszi a visszajelzést! A Holiday Party egy elírás volt, a Halloween Party-nak pedig nem néztem utána eléggé. Javítottam!

  12. Balib3 szerint:

    Eddig teljesen érthetően összességében pozitív hangvételű a cikk, na de most jön 2013. Ott teljesedtek ki a bajok.

Vélemény, hozzászólás?

